Het afscheid - Reisverslag uit Sinamangal, Nepal van Annélien Kuilenburg - WaarBenJij.nu Het afscheid - Reisverslag uit Sinamangal, Nepal van Annélien Kuilenburg - WaarBenJij.nu

Het afscheid

Blijf op de hoogte en volg Annélien

20 Maart 2014 | Nepal, Sinamangal

Today my mother is going home! Terwijl Uttam dit zegt wijst hij met zijn vinger naar mij. De afgelopen dagen is hij me spontaan "moeder" gaan noemen. Wel met een grote grijns op zijn gezicht hoor, dus hij zit ook een beetje te grappen. Maar toch. En nu ga ik hem en de andere kinderen alweer verlaten. Wat is de tijd toch snel gegaan. Vanmorgen de kinderen voor de laatste keer naar school gebracht. Sabita stond er op dat ik nog even bij haar in de klas kwam kijken. Toen ik om de hoek van keek was ze samen met alle andere kleuters liedjes aan het zingen. Zo leuk om te zien.
Afscheid nemen gaat hier met hele ceremonies gepaard. Eerst was er het afscheid van de vrouwen. Er was een taart die ik mocht aansnijden en ik kreeg een wit sjaaltje om mijn hals geknoopt wat symbool staat voor geluk. Ook kreeg ik een rode stip op mijn hoofd en van iedere vrouw bloemetjes in mijn handen geduwd. Moeder Laksmi, een van de vrouwen, zei met tranen in mijn ogen dat ze me zo zou gaan missen en vroeg wel honderd keer wanneer ik weer zou terugkomen. Wat heb ik een leuke tijd gehad in het vrouwencentrum. Dankzij jullie donaties heb ik voor het centrum een generator kunnen aanschaffen, zodat er overdag weer stroom is om de computer te gebruiken. Ook heb ik een router voor WiFi aangeschaft zodat ze met internet kunnen leren omgaan. Het geeft een heel goed gevoel om zo te kunnen helpen.
Aan het einde van de middag was er het afscheid van de kinderen. Een voor een drukken ze me een rode stip op mijn hoofd en wensen ze me een goede reis. Wat zal ik ze gaan missen. Je raakt zo snel aan ze gehecht. Ik deel de speeltjes uit die ik van mij schoonzus heb gekregen. Wat zijn ze er blij mee. Nog even een groepsfoto maken en dan is het tijd om te gaan. Vanaf het bordes zwaaien ze me allemaal uit. Nog een keer kijk ik achterom. Uttam geeft me een vette knipoog. Goodbye mother!
Maar voordat ik naar Nederland terugkom ga ik eerst nog even genieten van een mooie trekking en een bezoek aan de jungle. Namaste!

  • 21 Maart 2014 - 08:41

    Rianne:

    Wat is dit snel gegaan!Wat fijn om te lezen dat het geld zo goed besteed is. Lijkt me ook wel moeilijk hoor om nu weer afscheid te moeten nemen...vooral ook als Uttam zulke dingen zegt .
    Geniet nog even en alvast een hele goede reis terug toegewenst!x

  • 21 Maart 2014 - 08:55

    Gonny:

    Nou de tijd is wel snel voorbij gegaan in vrouwencentrum en bij de kindertjes.
    En nu nog genieten in de jungle de resterende dagen.
    Nog fijne dagen!!!!!!

    Groetjes Peter en Gonny

  • 21 Maart 2014 - 11:26

    Anneke:

    Het is misschien wel te snel gegaan,je had er vast wel langer willen blijven.
    Het moet je wel een goed gevoel geven dat je de vrouwen en kinderen financieel hebt kunnen steunen.
    En ook de fijne contacten natuurlijk.
    Nog een heel fijne week gewenst.

    Gr. Ma

  • 21 Maart 2014 - 11:30

    Sandra:

    En nu lekker genieten van het mooie land. Je hebt jouw steentje bijgedragen om deze kinderen even een paar leuke weken te geven, dat moet goed voelen. Goede investering ook van het donatie geld!

    Fijne vakantie dan nu echt, kijk uit voor enge beestjes :-).

    Tot over iets meer dan een week.

    x

  • 21 Maart 2014 - 11:38

    Nel Van Diggelen:

    Hallo Annelien,
    Geniet nog van een mooie laatste week in Nepal.
    Verder wens ik je een goede reis terug naar Nederland en gezond weer thuis.
    Groet, tante Nel.

  • 21 Maart 2014 - 19:27

    Pa:

    Lieve Annélien,
    De tijd vliegt, maar wat heb je veel meegemaakt in die relatief korte tijd!
    Heel fijn dat je deze kinderen en vrouwen zo goed hebt kunnen helpen.
    Maar, wat zal je het moeilijk gevonden hebben om afscheid te nemen.
    Je bouwt toch een band met ze op.
    Nu nog een paar dagen voor jezelf. Geniet er van!
    Heel veel groeten,
    Pa

  • 21 Maart 2014 - 20:51

    Saskia:

    Hoi Annelien wat een mooi verslag van je afscheid, ik kan me voorstellen dat je 'met een lach en een traan' vertrekt, hele mooie ervaring. Heerlijk om nog even te gaan genieten van het land, heel veel plezier!!
    Hartelijke groeten,
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Sinamangal

Annélien

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6391

Voorgaande reizen:

23 Juli 2016 - 02 September 2016

Sepp goes down under

28 Februari 2014 - 30 Maart 2014

Nepal

Landen bezocht: